Anda bahagia dalam CINTA?

Kami di kelab ini perlukan sokongan anda.. Berikan undian dan komen anda di ruangan undian dan ruangan 'comment' pada setiap artikel. Semoga ALLAH merahmati kamu. Kamu kawan saya !!

Saturday, April 24, 2010

Memey taknak kawin lari (Metro hari ini..)


Ya, betul, jika keadaan semakin baik dan diterima, tak perlu kahwin lari. Kahwin lari hanya perlu dilakukan jika keadaan tidak memungkinkan kita berkahwin secara lebih 'beradat.'
Bagaimanapun perlu juga dimaklumkan bahawa kahwin lari itu tidaklah lebih hina dari kahwin 'beradat' kerana kahwin lari itu sendiri dilakukan oleh pendokong-pendokong adat Islam dari kalangan remaja dan lain-lain pihak terdesak.
Kahwin 'beradat pun hari ini hanyalah penyumbang kepada pembaziran, maksiat, kemegahan, kehinduan lalu tidaklah mendapat ia akan keberkatan dari ibadat itu sepenuhnya.
Allah merestui kahwin lari dari bercinta tanpa perkahwinan. Penghujungnya hanyalah perpisahan dan dosa. Allah sangat 'sporting' melayani orang muda. Jika bapa yang sepatutnya menjadi wali telah bertukar kepada telinga kuali. Tidak mahu mendengar. Tidak perlulah dia mendengar lagi.
Cuma berhati-hati buat anak remaja yang ingin kahwin lari.., dapatkah anda pastikan si dia seorang yang benar-benar bertanggung jawab?
Jawapan tersebut sebenarnya telah ada. Lelaki yang ingin membawa anda lari adalah jauh lebih baik dari lelaki yang tidak mahu bertanggung jawab langsung. Lelaki itu lebih beragama dari dia meninggalkan anda dalam kekecewaan dan terluka...
Lelaki yang sanggup kahwin lari jauh lebih bertanggungjawab dan gentleman... dari ibubapa yang sanggup anaknya menjadi bohsia dan membuang bayi, asalkan tidak diketahui orang.
Lelaki itu jauh..jauh lebih baik... Selamat Pengantin Baru..!!

1 comment:

Bila Putus Cinta said...

Cam ni rupanya iklan nuffnang.. bestnyer..!